Baza wiedzy

Plik produktowy Google – co to jest?

Feed produktowy to nieodłączony element skutecznej promocji produktów w Internecie. Pozwala on na prowadzenie kampanii produktowych oraz remarketingu dynamicznego. W tym wpisie skupimy się na pliku danych dla e-commerce. Dzieli on się na podstawowy plik danych oraz dodatkowy. Podstawowy plik danych jest wymagany do prowadzenia kampanii produktowych, a dodatkowy plik danych jest opcjonalny i zawiera on dane, które uzupełniają informacje o produktach w co najmniej jednym pliku podstawowym.
 
Czym jest feed produktowy?
 
Feed produktowy to plik danych zawierający informacje o produktach lub usługach dostępnych w sklepie. To w nim przekazujemy informacje takie jak np. nazwa produktu, opis, cena, dostępność, koszty wysyłki. Plik produktowy musimy wgrać do narzędzia Google Merchant Center, aby prowadzić kampanie produktowe.

Budowa feedu produktowego Google
 
Feed produktowy musi być stworzony wg określonych przez Google zasad. Informacje w feedzie produktowym to atrybuty. Atrybuty dzielimy na wymagane oraz opcjonalne. Atrybuty wymagane muszą być zawarte w feedzie produktowym, aby produkt mógł wyświetlać się w ekosystemie Google. Atrybuty opcjonalne mogą zostać zawarte, ale nie muszą. Im więcej informacji dodamy do pliku produktowego tym potencjalnie będzie lepszy wynik produktu. Praca przy budowaniu feedu jest bardzo ważna, a jej jakość wpływa na wyświetlanie reklam i finalny wynik sprzedaży.

Wymagane atrybuty w pliku produktowym Google

Informacje o produktach, które przesyłasz za pomocą tych atrybutów, to podstawa tworzenia skutecznych reklam i bezpłatnych informacji o produktach. Dane, które przesyłasz, powinny mieć odpowiednią jakość, ponieważ będą widoczne w reklamach wyświetlanych klientom.

Atrybuty wymagane:
 
identyfikator [id] - ID produktu
tytuł [title] - Nazwa produktu
opis [description] - Opis produktu
link [link] - Strona docelowa produktu
link do zdjęcia - [image_link] - URL głównego zdjęcia produktu
dostępność [availability] - Dostępność produktu
cena [price] - Cena produktu
marka [brand] - Nazwa marki/producenta
GTIN [gtin] - Globalny Numer Jednostki Handlowej twojego produktu
MPN [mpn] - Numer katalogowy produktu
stan [condition] - Stan produktu (nowy, używany, odnowiony)

Zobacz również

Zobacz również

Jak korzystać z analityki internetowej do poprawy skuteczności kampanii reklamowych?
Jak korzystać z analityki internetowej do poprawy skuteczności kampanii reklamowych?

Korzystanie z analityki internetowej może być kluczowe w poprawie skuteczności kampanii reklamowych. Oto kilka krok&o...

Bounce rate (współczynnik odrzuceń) – co to takiego?
Bounce rate (współczynnik odrzuceń) – co to takiego?

Bounce rate (współczynnik odrzuceń) to jedno z podstawowych pojęć związanych z analizą ruchu na stronie intern...

Google Moja Firma
Google Moja Firma

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?Jest to usługa, która pozwala na założenie profilu firmy w wyszu...