Baza wiedzy

Metoda SKAG - co to jest?

SKAG (Single Keyword Ad Groups) czyli jedno słowo kluczowe w jednej grupie reklam. Innymi słowy, w ramach metody SKAG budujemy kampanie w taki sposób, aby w jednej grupie reklam było tylko jedno słowo kluczowe w różnych dopasowaniach.

Na przykład:

Grupa reklam 1

Tworzenie stron internetowych - dopasowanie przybliżone
"Tworzenie stron internetowych" - dopasowanie do wyrażenia
[Tworzenie stron internetowych] - dopasowanie ścisłe

Grupa reklam 2

Projektowanie stron www - dopasowanie przybliżone
"Projektowanie stron www" - dopasowanie do wyrażenia
[Projektowanie stron www] - dopasowanie ścisłe

Dlaczego metoda SKAG?

  • Lepszy współczynnik CTR - dzięki zastosowaniu metody SKAG lepiej dopasujemy reklamy do słów kluczowych. Starajmy się wyświetlać w reklamie słowo kluczowe w 1 nagłówku reklamy oraz ścieżce, dzięki temu będziemy wyświetlać użytkownikowi dokładnie to, czego on akurat konkretnie szuka.
  • Lepszy wynik jakości - wynik jakości obliczany jest na podstawie łącznej skuteczności 3 parametrów: Przewidywany współczynnik klikalności (CTR), Trafność reklamy, Jakość strony docelowej. Dzięki lepszemu współczynnikowi CTR oraz zastosowaniu słów kluczowych w reklamie oraz na stronie docelowej poprawi nam się Wynik jakości słowa kluczowego.
  • Niższe koszty za kliknięcie - dzięki lepszemu wynikowi jakości będziemy mieli niższe koszty za kliknięcie.
  • Niższy koszt konwersji - obniżenie kosztu kliknięcia wpływa bezpośrednio na obniżenie kosztu konwersji.
  • Większa kontrola nad wynikami - metoda SKAG pozwala na łatwe zarządzanie kampaniami, z łatwością wykluczysz niskiej jakości słowa kluczowe wykluczając daną grupę reklam w kampanii.
  • Łatwiejsze raportowanie wyszukiwanych haseł - dzięki metodzie SKAG możemy z łatwością przeglądać raport wyszukiwanych haseł, dodawać nowe słowa kluczowe do nowych grup reklam oraz wykluczać słowa kluczowe nie związane z naszą ofertą.

Metoda SKAG zajmuje dużo czasu, jest to główna wada zastosowania tej metody. Jednak zalety takie jak lepszy współczynnik CTR, wynik jakości przemawiają za wdrożeniem tej metody w kampaniach Google Ads.

Zobacz również

Zobacz również

E-mail marketing - jak zbudować listę subskrybentów i skutecznie ich angażować?
E-mail marketing - jak zbudować listę subskrybentów i skutecznie ich angażować?

Budowanie listy subskrybentów oraz skuteczne angażowanie ich to ważne elementy e-mail marketingu. Oto kilka ws...

Kanibalizacja słów kluczowych – co to takiego?
Kanibalizacja słów kluczowych – co to takiego?

Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko, które występuje, gdy dwie lub więcej stron internetowych w t...

Plik produktowy Google – co to jest?
Plik produktowy Google – co to jest?

Feed produktowy to nieodłączony element skutecznej promocji produktów w Internecie. Pozwala on na prowadzenie ...