Baza wiedzy

Dopasowania słów kluczowych w Google Ads

Słowo kluczowe - to hasło wpisywane w wyszukiwarkę, w celu znalezienia konkretnej informacji. Od doboru odpowiednich słów kluczowych zależeć będzie powodzenie prowadzonej kampanii w Google Ads.

Google Ads pozwala nam dodać słowa kluczowe do kampanii na trzech poziomach

  • dopasowanie ścisłe - [słowo kluczowe]
  • dopasowanie do wyrażenia - "słowo kluczowe"
  • dopasowanie przybliżone - słowo kluczowe

Dopasowanie ścisłe (ang. exact match)

Słowo kluczowe zawarte jest w nawiasach kwadratowych []. Jest to najbardziej precyzyjne dopasowanie, pozwala na wyświetlenie reklamy tylko wtedy, kiedy wyszukiwane hasło idealnie pasuje do naszego słowa kluczowego lub jest bliskie odmiany o tym samym znaczeniu. Zbliżone odmiany to np. skróty, wyrazy pokrewne, liczba pojedyncza lub mnoga czy błędy w pisowni.

Dopasowanie do wyrażenia (ang. phrase match)

Słowo kluczowe zawarte jest w cudzysłowach "". Pozwala na wyświetlenie reklamy, gdy wyszukiwane hasło zawiera w sobie znaczenie słowa kluczowego.

Dopasowanie przybliżone (ang. broad match)

Jest to domyślny typ dopasowania wykorzystujący słowa kluczowe podobne do nasze hasła kluczowego zdefiniowanego w Google Ads. Dopasowanie przybliżone daje nam największy zasięg, ale kosztem najniższej kontroli.  Najważniejszą zaletą tego dopasowania jest możliwość znalezienia nowych słów kluczowych, dla których następnie można utworzyć dedykowane grupy reklam. Nowe słowa kluczowe należy dodać w bardziej precyzyjnym dopasowaniu oraz wykluczyć je w grupach reklam z dopasowaniem przybliżonym.

Wypełnij formularz

Zapoznamy się z Twoim biznesem, a następnie skontaktujemy, by wspólnie wybrać najlepsze rozwiązanie dla Twoich potrzeb.

Zobacz również

Zobacz również

Co to jest responsywna strona internetowa?
Co to jest responsywna strona internetowa?

Strona responsywna, na takie stwierdzenie możesz natrafić w Internecie. Co to oznacza? Responsywna strona internetowa...

Plik produktowy Google – co to jest?
Plik produktowy Google – co to jest?

Feed produktowy to nieodłączony element skutecznej promocji produktów w Internecie. Pozwala on na prowadzenie ...

Co to jest Smart Bidding 2.0?
Co to jest Smart Bidding 2.0?

Smart bidding, czyli inteligentne określanie stawek, to zbiór strategii automatycznego określania stawek, kt&o...